Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Finnország linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között: Joensuu - Magyar [4. oldal]
részletek »

Finnország képes leírás: Joensuu - Magyar [4. oldal]

Képes leírás

Itt vagy: finnorszag.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 96 db
Középkelet-Lappföld

Finnországi információk Középkelet-Lappföldről. Szálláslehetőségek többféle kategóriában és árban, utazási információk, programlehetőségek, látnivalók bemutatása, bevásárlási és közlekedési információk, térkép.

Kristinestad, Finnország

Hirdetés
Lappföld

Lappföld egy kulturális régió, amely hagyományosan a lappok szállásterülete. Észak-Európában, Skandinávia északi részén található, és négy ország - Norvégia, Svédország, Finnország, Oroszország - területén terül el. A Szovjetunió szétesését követően a határon átnyúló együttműködés egyre fontosabbá vált, és a meglévő megye- és országhatárok jelentősége csökkent mind a számi, mind a többségi nem-számi népesség számára

Lappföld és az Északi-fok

Többféle utazási iroda kínálatából válogathat minden oldalra látogató. A Finnországi utazási ajánlatok és a világ más részeire megjelenített utak szezonálisak, így érdemes visszatérni. Finnországba többek között ezek közül az utak közül választhatunk: Lappföld és az Északi-fok - utazás, úticél: Finnország, Rovaniemi HELSINKI VÁROSLÁTOGATÁS DÉL-FINNORSZÁG ÉS TALLIN FELFEDEZÉSE

Lappföld extrém sportok

Lappföld extrém sportok: husky kutyaszán, rénszarvas szán, motorosszán, jéghalászat/jéghorgászat,téli vezetés, havas rallye

Lappföld igaz arca - Élet északon

Lappföld igaz arca - Élet északon Éjszaka még Nurniaéknál voltam(aki a KISA titkárnője volt ekkor), teáztunk(koreiai teát használnak, amit Mijin hozott!), és megbeszéltük a hajnali indulás részleteit. Mivel nem tudtuk a teljes létszámot, aki feliratkozott az útra, ezért úgy döntöttünk, hogy együtt indul el hajnali 4 órakor a lakónegyedünktől... Elköszöntem, majd pár órát aludtam - volt, aki le sem feküdt már, mert feleslegesnek ítélte-, majd 3 kor már fel is keltem. Elvégeztem a reggeli teendőimet, áramtalanítottam a szobámat, reggeliztem, majd a előre elkészített csomagjaimmal elindultam Nuriaékhoz. Ahogy kopogtattam, kissé lassan nyitották ki, ugyanis elaludtak. Volt is nagy riadalom, és kapkodás(mint később kiderült, otthon is hagytak ezt-azt). Segítettem nekik pakolni, majd a megbeszélt időben el is hagytuk a házat, igaz, a lányok nem voltak túlságosan felkészülve(a vizes haj, és egyebek elég kellemetlenek voltak számukra)...

Lappföld télen és nyáron is lenyűgöző

Lappföld télen és nyáron is lenyűgöző A farkasordító tél, a szaunák, a rénszarvas húzta szánok, a befagyott tavak, az áfonya és a lazac otthonában jártunk. Egy hely, ahol a szán is közlekedési eszköznek számít. Egy hely, ahol az éjfél olyan, mint nálunk a naplemente. Egy hely, ahol szinte minden házban van szauna. A Mikulás, a husky kutyák és a rénszarvasok otthonában, Lappföldön jártunk. Közlekedés Lappföldre, a Mikulás hazájába Lappföldre a legegyszerűbben repülővel juthatunk el; Helsinkiig több lehetőség közül választhatunk, ám országon belül csak a Finnair légi társaság üzemeltet járatokat. Egy jegy ára horribilis is lehet, néha több tízezer koronás áron kínálja a légitársaság Budapestről vagy Bécsből (nem ritka, hogy 60-90 ezer koronát is elkérnek egy ilyen jegyért). Ilyenkor érdemes szétszedni a jegyeket, azaz külön venni egy jegyet Helsinkiig, majd egy másikat Helsinkiből Lappföldre. Így már sokkal barátságosabb az ára a jegynek (megközelítőleg 6-8 ezer korona).

Lappföld téli titkai

Lappföld téli titkai 6 napos kalandkörút 4 nap szabival Tarts velünk az Északi-sarkkörön túlra, ahol a 8 hónapon át(!) fehér tájak havas kalandokra csábítanak! Ígérjük, az aktivitásunkra ezúttal sem lesz panasz.... A pár órás nappal rózsaszín-bíbor-lilás felhőcsodáit számunkra elképzelhetetlenül hosszú sötétség, közel 16 órás(!) éjszaka váltja: sosem látott mennyiségű csillaggal, változó formákban és színekben feltűnő varázslatos északi fényekkel, s nem ritkán -20 °C, sőt -30 °C körüli hőmérséklettel... A szabadban - esetenként fejlámpával - töltött órákat követően nagyszerű érzés lesz szaunázni egyet - amúgy finn módra -, utána pedig a kandalló előtt glökit (a sámik forró italát) kortyolgatni...

Magyar nagykövetség Helsinkiben

Magyar nagykövetség Helsinkiben Remélem, hogy elektronikus tájékoztató szolgálatunk egyszerre két szempontból is érdekes olvasnivalót kínál majd. Egyfelől bepillantást ad nagykövetségünk életébe, megismerkedhetnek az olvasók a képviselet összetételével, munkájával, törekvéseinkkel, eredményeinkkel. Igyekszünk pontos és friss információkkal szolgálni a sokoldalú magyar-finn együttműködésről is. Másfelől a honlap egy olyan kapu lesz, melyen át látogatóink további értesülések, információk, háttér-ismeretek magyarországi forrásaihoz juthatnak el. Kapcsolódási pontok révén könnyen meg lehet közelíteni számos kormányzati intézmény, politikai és társadalmi szervezet, kulturális fórum honlapját. Engedje meg, hogy külön is figyelmébe ajánljam azokat a kapcsolódásokat, melyeken át Magyarország európai uniós elnökségével foglalkozó, annak feltételeit, hátterét és távlatait is bemutató további honlapokkal ismerkedhetnek meg. Arra is emlékeztetnék: a konzuli tájékoztató nem csupán a magyar származásúak, de finn barátaik, munkatársaik, ismerőseik számára is fontos tudnivalókat kínál.