Magyarország nyitólapja

Keresés
Találatok száma - 13 db
Finnország - Az ezer tó országa

Finnország - Az ezer tó országa. Az embereket ősidők óta vonzza valami az ismeretlen, az egzotikus felé. Érdekes azonban, hogy ezeket a jelzőket általában mediterrán tájakra értjük. Mindenki oda vágyna? Nem hiszem. Létezik a világnak és a vágyaknak egy másik oldala is: a meleg helyett a hidegbe! Számunkra legelérhetőbbek Skandinávia országai. Finnország nemcsak fekvése miatt érdekes, de bizonyos kutatási területen úgy tartják, hogy nyelvi rokonságban vagyunk a finnekkel. Ha másért nem, talán ezért megéri egy kicsit megismerni az országot! Alig kétórás repülőút a Budapest - Helsinki vonal, kényelmes és zökkenőmentes. A repülőtérről nagyon jó lehetőség van a továbbutazásra: taxi, busz (helyi és helyközi egyaránt). A főváros nem hasonlít Budapesthez vagy bármelyik európai fővároshoz, össze nem téveszthető hangulata és kisugárzása van. Tele van emlékekkel és nyugodt finn állampolgárokkal. Mégis azt mondhatjuk, hogy Helsinki a legnyüzsgőbb városa az országnak, de ez mégsem európai nyüzsgés, sürgés-forgás, rohanás, hanem picit meggyorsított hamísítatlan finn élet! Könnyen átlátható, kiismerhető és ezernyi titkot rejtő város. Érdemes kicsit odafigyelni magára a hangulatra, az épületekre és a tipikus finn üzletekre. Ha jól megfigyeljük, akkor az országban ez a legeurópaibb város, amely kaput nyit az idegeneknek, s képes összeegyeztetni kultúrát, mentalitást és életszemléletet....

Finnország - Utazás Fórum

Finnország, avagy az ezer tó országa sok utazó fantáziáját megmozgatja. Tapasztalata, élményei azonban csak keveseknek vannak Finnországról. Az Utazás Fórum ide vágó kategóriájában élménybeszámolókat olvashat, kérdezhet, vagy mások kérdéseire válaszolhat és természetesen saját tapasztalatait is megoszthatja minden kedves látogató.

Finnország - UtiKalauz

Finnország - UtiKalauz Az innen nyíló oldalakon Finnországban tett kirándulásokról olvashattok beszámolót. Az élmények, a táj, a vidék, a települések, a látnivalók bemutatása mellett a leírás bőséges információval szolgál az aktuális árakról. Az írásokat az oldalra való felkerülés időpontja szerint rendeztem sorba. Az Útikalauzról bővebb információkat a főbejáratnál találsz. Örülnénk, ha Te is bekapcsolódnál az útikalauz bővítésébe.

Finnország UTAZÁSINFO.HU

FINNORSZÁG, Európa, UTAZÁSINFO.HU, ajánlat, ajánlatok, biztosítás, cikk, cikkek, élmény, élménybeszámolók, fórum, hírek, információk, játék, leírás, magazin, nagykövetség, portál, programajánló, programok, utazás, utazás fórum, utazásbiztosítás, utazási, utazási információ, utazási iroda, utazási irodák, utazási magazin, utazasinfo, utazásinfo, vízum

Helsinki - rideg és hideg - Finnország

Helsinki - rideg és hideg - Finnország Helsinki volt az a város - életemben először - ahová úgy mentem, hogy nem tudtam róla semmit. Mielőtt elutaztunk volna próbáltam utikönyveket keresgélni, de nem jártam sok sikerrel. A neten ugyan böngészhettem volna, de bevallom nem volt sok kedvem angolról fordítgatni a bővebb turisztikai információkat. Így úgy döntöttem meglepetés lesz, hogy mi fog majd kint rám várni. Első kellemetlen élmény a reptéren fogadott minket : hó és hideg. Finn ismerősünk mondta, hogy alig esett egész évben a hó arrafelé és 1-2 napja kezdett most havazni. Micsoda szerencse...

Hirdetés
Helsinki egy itt elő szemében.

Helsinki egy itt elő szemében. - Finnország Azoknak szeretnék segíteni akik Helsinkibe láttogatnak és nemcsak a legismertebb helyeket szeretnék megnézni. Egy éve élek Helsinki környékén, és sokszor hallottam már, hogy Helsinki unalmas város. Ime néhány tipp ahová érdemes elmenni. Seurasaari. A sziget (saari - sziget) Helsinkiben van, a vonatállomástól 24-es busszal juthatunk ki. Maga a sziget egy skanzen, ha valaki szeretné megnézzni a régi házakat a belépő 5 Euro, de ha csak a szigeten sétálna az ingyenes. Seurasaari legnagyobb meglepetése a rengeteg mokus, akik annyira szelídek, hogy ha viszunk nekik mogyorot kieszik a kezünkből. A skanzen legnagyobb látványosága a templom ne hagyjuk ki nagyon szép !

Lappföld igaz arca - Élet északon

Lappföld igaz arca - Élet északon Éjszaka még Nurniaéknál voltam(aki a KISA titkárnője volt ekkor), teáztunk(koreiai teát használnak, amit Mijin hozott!), és megbeszéltük a hajnali indulás részleteit. Mivel nem tudtuk a teljes létszámot, aki feliratkozott az útra, ezért úgy döntöttünk, hogy együtt indul el hajnali 4 órakor a lakónegyedünktől... Elköszöntem, majd pár órát aludtam - volt, aki le sem feküdt már, mert feleslegesnek ítélte-, majd 3 kor már fel is keltem. Elvégeztem a reggeli teendőimet, áramtalanítottam a szobámat, reggeliztem, majd a előre elkészített csomagjaimmal elindultam Nuriaékhoz. Ahogy kopogtattam, kissé lassan nyitották ki, ugyanis elaludtak. Volt is nagy riadalom, és kapkodás(mint később kiderült, otthon is hagytak ezt-azt). Segítettem nekik pakolni, majd a megbeszélt időben el is hagytuk a házat, igaz, a lányok nem voltak túlságosan felkészülve(a vizes haj, és egyebek elég kellemetlenek voltak számukra)...

Lappföld télen és nyáron is lenyűgöző

Lappföld télen és nyáron is lenyűgöző A farkasordító tél, a szaunák, a rénszarvas húzta szánok, a befagyott tavak, az áfonya és a lazac otthonában jártunk. Egy hely, ahol a szán is közlekedési eszköznek számít. Egy hely, ahol az éjfél olyan, mint nálunk a naplemente. Egy hely, ahol szinte minden házban van szauna. A Mikulás, a husky kutyák és a rénszarvasok otthonában, Lappföldön jártunk. Közlekedés Lappföldre, a Mikulás hazájába Lappföldre a legegyszerűbben repülővel juthatunk el; Helsinkiig több lehetőség közül választhatunk, ám országon belül csak a Finnair légi társaság üzemeltet járatokat. Egy jegy ára horribilis is lehet, néha több tízezer koronás áron kínálja a légitársaság Budapestről vagy Bécsből (nem ritka, hogy 60-90 ezer koronát is elkérnek egy ilyen jegyért). Ilyenkor érdemes szétszedni a jegyeket, azaz külön venni egy jegyet Helsinkiig, majd egy másikat Helsinkiből Lappföldre. Így már sokkal barátságosabb az ára a jegynek (megközelítőleg 6-8 ezer korona).

Nagy kaland - Finnország

Nagy kaland - Finnország Már sokszor jártam Finnországban, tavaly 4 hónapig kint is dolgoztam. Lenyűgöző ország, gyönyörű tájai vannak. Amit mindenképpen érdemes megnézni: Helsinkiben a Tuomiokirkko, Sibelius-emlékmű, Suomenlinna, Olimpiai Stadion (a tornyából belátni egész Helsinkit), Kauppatori, Kaivopuisto, Esplanaadi, Aleksanterin katu, Seurasaari, Uspenskin Katedraali, Parlament, Finlandia talo, Sziklatemplom. Turkuban mindenképpen érdemes megnézni a templomot, a Suomen Joutsen nevű hajót és a turkui várat. Naantali Turkutól néhány kilométerre található. Legnagyobb látványossága Mumin szigete. A régebben hazánkban is futó mese figuráinak birodalma ez a sziget. Kisgyerekes családoknak remek hétvégi program. A mesebeli házak életnagyságú másai között találkozhatunk a szereplőkkel is, sőt, még a színházban is megnézhetjük őket.

Hirdetés
Rovaniemi és Tampere - Finnország

Rovaniemi és Tampere - Finnország Helsinkiből indultunk a 9 órási vonattal Tamperébe. A vonatok gyakran járnak óránként legalább egy megy. Megy Pendolino, IC, és gyorsvonat is. Hamar ott volt a vonat alig 2 óra a menetideje. A vonatállomás a belvárosban van, így gyalog is könnyen bejárható a város. Tampere a Näsijärvi és a Pyhäjärvi között fekszik. Igazándiból iparváros rengeteg vöröstéglás ipari épitménnyel. Többek között itt van a finn texil gyár a Finlayson épülete is. Maga a belváros barátságos, bár annyira sok mindent nem igen lehet látni. Szállásként ajánlom az Omena hotelt -ahol legutobb amikor itt voltam szálltam meg-, olcso tiszta és központi helyen van. A városban sok muzeum van sok egyedi is, pl. a Lenin muzeum, vagy a kémmuzeum, illetve ha jól tudom Europában egyedülállóként a jégkorong muzeum (ahová természtesen műkorcsolyázó léttemre eszem ágában sem volt betenni a lábam...).

Sarki fény megfigyelő helyek Finnországban

Bár egészen különleges esetekben Magyarországról is látható, ahhoz, hogy a lehető legtökéletesebben tudjuk megfigyelni a sarki fényt, az aurora borealis-t, Skandináviába kell utaznunk. Az utazás és a megfigyelés nem tartozik a last minute kategóriába, de garantált, hogy életre szóló élményt

Suomi - az ezer tó vidéke

Suomi, Finnország - az ezer tó vidéke Finnország (Suomi) az ezer tó országa, mely ország területének 68%-át erdők uralják... a számokkal teljesen tisztában voltam, mégis teljesen ámulatba ejtett, amikor a repülőn ülve megpillantottam a zöld erdők és a kék vizek alkotta csodás mozaikot. 5 hét várt rám nyelvrokonaink földjén...

Turku, Naantali - Finnország

Turku, Naantali - Finnország Már egy éve élek Finnországba, de még csak most sikerült eljutnom Turkuba. Turku Finnország legrégebbi városa (sajnos több mint 10x leégett ezért régi faházak mint Porvooban nemigen találhatóak), sokáig Finnország fővárosa is volt. Mi vonattal mentünk oránként járnak a vonatok Helsinkiből. Megy gyorsvonat, intercity és pendolino igazándiból időben nem nagy a különbség inkább árban. A pendolinó a leggyorsabb, legdrágább. Mi az Omena hotelliban száltunk meg, a legnagyobb előnye, hogy olcso, a város közepén van, hatalmas konfortos szobákat kínálva. Finnországban sok városban van Omena Hotelli álltalában olcsobbak a többinél ennek az oka pedig, hogy nincs recepció. A foglaláskor kell fizetni, ahol küldenek egy kódot később pedig ezzel a kóddal lehet bejutni a szobába.